کد خبر: 1214
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
ایرنا

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در راستای همدلی و هم افزایی، باید نقاط قوت و ضعف دولت، مجموعه ها و سازمان ها را مطرح و رسالت رسانه ای خود را حفظ کنیم.

فی نیوز- سید ضیاء هاشمی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: رسانه ها باید صدای مردم باشند و نسبت به انعکاس نقاط قوت و ضعف دستگاه های مختلف حساسیت داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون که در قرن 21 و در دنیای اطلاعات و ارتباطات بسر می بریم، استراتژی کتمان حقایق جواب نمی دهد بلکه باید به سمت جلب مشارکت پیش برویم و اگر رسانه ای ضعف ها را برجسته کند در واقع موقعیتی را در اختیار نقد شونده قرار داده تا ضعف های خود را برطرف و آنها را تبدیل به فرصت کند.

مدیرعامل ایرنا اظهارداشت: اگر نقدها را با دید مثبت نگاه کنیم، بدگمانی ها برطرف می شود؛ ما باید صدای مردم را بشنویم و برای پیگیری خواست مردم، از طرح نقدها استقبال کنیم و اینجاست که روابط عمومی ها با رسانه ها به یک تعامل مثبت می رسند.

هاشمی از اعتماد عمومی به عنوان یکی از ضرورت های جامعه امروز یاد کرد و افزود: اعتماد اجتماعی مستلزم تعامل و گفت وگو است و وظیفه روابط عمومی ها نیز، ارتقای اعتماد اجتماعی است که امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز داریم.

مدیرعامل ایرنا، روابط عمومی ها را حلقه اتصال بین سازمان و جامعه دانست و افزود: روابط عمومی باید بتواند متناسب با نیازهای جامعه مسئولیت پذیری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد اما این مسئولیت پذیری، بدون مشارکت میسر نخواهد شد.

وی بر لزوم تعامل رسانه ها و روابط عمومی ها تاکید کرد و در عین حال گفت: روابط عمومی نباید جای رسانه را بگیرد، رسانه نیز نباید جای روابط عمومی را بگیرد زیرا نقش هرکدام متفاوت است؛ روابط عمومی متصل به سیستم مدیریت و زبان و ویترین مدیریت است و می خواهد تصویر درستی از مدیریت ارایه دهد اما نباید در این راه، اعتماد اجتماعی را از دست بدهد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: روابط عمومی باید به حوزه مسئولیت خود اکتفا کند و تنها داده های لازم را در اختیار رسانه ها قرار داده و اجازه دهد رسانه ها با خلاقیت خود داده ها را پردازش کنند تا بتوانند پیوند خود را با افکار عمومی و مخاطبان حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =