شهردار

شهرداران سابق تهران با اشاره به اینکه باید توسعه حمل و نقل عمومی اولویت شهردار تهران باشد بر حل معضل اصلی تهران در زمینه ترافیک و آلودگی هوا تاکید کردند.

فی نیوز-  محمدعلی افشانی پس از نشست شهرداران تهران پس از انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: اولویت نخست هر شهردار پرداختن به حمل و نقل عمومی و توسعه مترو است و باید واگن‌های مورد نیاز نیز تامین شود و ساماندهی بافت های فرسوده و تاب‌آوری خانه‌ها در مقابل زلزله نیز مهم است و در محلات کمتر برخوردار تهران باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: خانه‌هایی که در بافت فرسوده قرار دارد تخریب و نوسازی شود تا هنگامی که زلزله‌ای بیش از 6 ریشتر رخ می دهد خانه‌ها مقاوم باشد.

افشانی گفت: در دوره قبلی به توسعه فضای سبز توجه ویژه‌ای شد و کمربند شمالی تهران تکمیل شد.

محمدنبی حبیبی، شهردار سال 62 تهران با اشاره به توسعه مطلوب متوزان شهری، گفت: در آن زمان توسعه مترو بررسی شد اما موانع سنگینی وجود داشت.

وی ادامه داد:چالش های زیست محیطی از مشکلات شهر تهران است که باید به آن پرداخته شود و زمانی که وارد شهرداری شدم توسعه مترو متوقف شده بود و تلاش کردیم که دوباره این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و راه بیندازیم.

شهرداراسبق تهران افزود: سال 62 شهردار تهران شدم و برای مدیریت کلانشهر تهران 50 محور را تعریف کردم که مسئله ترافیک و فضای سبز نیز در آن دیده شده بود.

حبیبی گفت: مشکل آلودگی هوا در آن زمان به این شدت نبود و پیشنهاد می‌دهم که شهردار تهران موضوع ها را به صورت متوازن پیش ببرد.

حبیبی افزود: یکی از معضلات آن زمان وجود 5 هزار بخشنامه مختلف بود که موجب سوء استفاده می شد و میانگین زمان دریافت پروانه ساختمانی در شهر تهران 18 ماه بود که به 6 ماه رسید.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تهران 60 بار موشک‌باران شده بود و ما باید شهر را با نشاط نگه می‌داشتیم و با تبعات جنگ مقابله می‌کردیم.

مرتضی الویری، شهردار سال 80 تهران با توصیه به حناچی مبنی بر توسعه حمل و نقل ، گفت: بودجه شهرداری تهران 700 میلیارد تومان بود که در حال حاضر به 17 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: 17 سال پیش شهردار تهران بودم و در حال حاضر عضو شورای شهر تهران هستم و برنامه پنج ساله سوم شهرداری و بودجه سال 98 از هفته آینده مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

الویری گفت : یکی از اولویت‌های اصلی ما موضوع حمل و نقل عمومی است چرا که ارتباط تنگاتنگی با کاهش آلودگی هوا دارد و 70 درصد آلودگی هوای شهر تهران متعلق به حمل و نقل و تردد خودروهاست.

الویری تصریح کرد: زمانی که شهرداری را تحویل دادم بودجه شهر تهران 700 میلیارد تومان بود و در حال حاضر به 17 هزا رو 400 میلیارد تومان افزایش یافته است و شهرداری در آن سالها 25 هزارنفر بود ولی در حال حاضر از لحاظ نیروی انسانی رشد زیادی داشته است و به 68 هزار نفر رسیده است.

وی گفت : در این مقطع چند شهردار تهران را به خود دیده است و در آن زمان فقط یک خط مترو داشته‌ایم و در حال حاضر امیدواریم خط 6 و 7 مترو تا پایان سال 98 به بهره‌برداری کامل برسد و در حوزه فضای سبز نیز شاهد افزایش بودیم اما باغات تهران کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =