کد خبر: 4274
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
شهریه

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: همه مدارس دولتی، هیات امنایی و غیردولتی باید شهریه مربوط به خدمات آموزشی و غیرآموزشی ارائه نشده را به خانواده‌ها بازگردانند و هرگونه گروکشی کارنامه برای دریافت مابقی شهریه تخلف محسوب می‌شود.

زهرا مظفر،درباره شکایات خانواده‌ها درباره پرداخت شهریه‌ها اظهار داشت: دانش‌آموزان و خانواده‌ها می توانند هر تخلفی در خصوص دریافت یا عودت شهریه را با نام مدیر و مدرسه در سامانه آموزش و پرورش ثبت کنند تا طی ۱۰ روز به این شکایات رسیدگی شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: آموزش و پرورش بخشنامه‌ای برای عودت شهریه خدمات غیرآموزشی تمامی مدارس دولتی، هیات امنایی و غیردولتی استفاده نشده به خانواده‌ها را به استان‌ها و مدارس ابلاغ کرده است.

وی افزود: هر مدرسه‌ای که هزینه خدمات ارائه نشده به دانش‌آموزان را به خانواده‌ها بازنمی‌گرداند، مرتکب تخلف شده، همچنین اینکه مدارس باید هزینه فعالیت‌های آموزشی و غیرآموزشی فوق برنامه و سرویس مدارس بعد از بازگشایی مدارس از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه را در شورای مدرسه تصویب و بر اساس آن عمل کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش اعلام کرد: اگر مدرسه‌ای غیر از این عمل کند، اولیا می‌توانند هم از طریق سامانه ثبت شکایات به آدرس shekayat.medu.ir  و هم از طریق سامانه رسیدگی به شکایات در سازمان مدارس غیردولتی به آدرس mosharekatha.ir  ثبت کنند تا حداکثر در مدت هفت تا ۱۰ روز به آن رسیدگی شود.

مظفر در پاسخ به این پرسش که برخی از مدارس کارنامه دانش آموزان را برای دریافت شهریه تحویل نمی‌دهند، گفت: اگر به هر دلیلی مدارس کارنامه را برای دریافت شهریه گرو نگه دارند، یک تخلف است و خانواده‌ها می توانند در سامانه شکایت آموزش و پرورش این موضوع را مطرح کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش روزانه سامانه ثبت شکایات مردمی را به صورت استانی، منطقه‌ای و ستادی رسیدگی می‌کند.

مظفر خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند در شکایت خود عنوان کنند که رسیدگی به شکایت آنها به صورت استانی، منطقه‌ای یا ستادی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =